Міністерство юстиції США подасть до суду на Google з приводу домінування пошукового гіганта на ринку цифрової реклами, пише Bloomberg із посиланням на ознайомлені джерела.
Очікується, що позов буде подано до федерального суду до кінця тижня, сказали співрозмовники агентства на умовах анонімності.
Міністерство юстиції США не відразу відповіло на запит Bloomberg про коментар. Google відмовився від коментарів.
“Цей позов стане другою “монопольною” справою Міністерства юстиції проти компанії, яка є гравцем №1 на американському ринку цифрової реклами вартістю 278,6 мільярда доларів, контролюючи більшу частину технологій, що використовуються для купівлі, продажу та обслуговування онлайн-реклами.
Цей позов також стане п’ятою великою справою в США, яка оскаржує бізнес-практику компанії. Генеральні прокурори штатів подали три окремі позови проти Google, стверджуючи, що компанія домінує на ринках онлайн-пошуку, рекламних технологій і додатків на мобільній платформі Android, порушуючи антимонопольне законодавство”, – пише видання.
Google є №1 на світовому ринку цифрової реклами, який, за оцінками дослідницької компанії EMarketer, у 2023 році становитиме 626,86 мільярда доларів, причому найбільша частина цього ринку припадає на США.
Очікується, що у 2023 році рекламні операції Alphabet (материнська компанія Google) принесуть 73,8 мільярда доларів доходу від цифрової реклами в США. Google має сервіс купівлі реклами для маркетологів і сервіс продажу реклами для видавців, а також торгову біржу, де обидві сторони укладають угоди на аукціонах.
Google стверджує, що ринок інтернет-реклами є переповненим і конкурентним. У судових документах і свідченнях у Конгресі компанія зазначила, що її конкурентами є інші великі гравці на ринку рекламних технологій, такі як Amazon, Meta Platforms і Microsoft Corp.
Вивчення міністерством контролю Google над ринком рекламних технологій бере свій початок ще з часів адміністрації Трампа.
Так, Мін’юст під керівництвом тодішнього генерального прокурора Вільяма Барра подав до суду на Google через його пошуковий бізнес, стверджуючи, що компанія використовувала ексклюзивні дистриб’юторські угоди з операторами бездротового зв’язку та виробниками телефонів, щоб заблокувати конкуренцію.
Ця справа має бути передана до суду у вересні.