Після початку війни український кінопрокат відновився в червні 2022 року, і за результатами року частка українського кіно в національному бокс-офісі досягла 27% (частка українських релізів за п’ять місяців 2023-го). Про це сказала в інтерв’ю “Інтерфакс-Україна” гендиректорка FILM.UA Group Вікторія Ярмощук.

2022 рік довів, що українська кіноіндустрія розвивається, зазначила Ярмощук. За її словами, загальний бокс-офіс оцінюють у понад 800 млн грн, бокс-офіс українських фільмів – майже у 216 млн грн.

Ярмощук підкреслила, що до цього були спорадичними 6,4% 2020 року. “Звичайно, зараз не великий вибір іноземного кіно, але блокбастери все одно в Україну приходять. Тому такий значний стрибок до 27% – не випадковість, а тенденція, що люди свідомо обирають своє кіно”, – вважає вона.

Ярмощук також відзначила розширення представленості українського контенту на Netflix. “Якщо раніше це були тільки повнометражні фільми, то з цього року на Netflix уже доступні українські серіали”, – сказала вона.

За словами Ярмощук, Netflix купує права на контент для певної території. За рідкісними винятками Netflix купує українські фільми на більшу кількість територій.
“Наприклад, “Скажене весілля 3”. Це українська комедія, абсолютно локальна, але її купили для країн Східної Європи, включно з Україною. І в Польщі, до речі, у неї були хороші результати, наскільки мені відомо. Також сага “І будуть люди” доступна для перегляду на територіях Чехії, Угорщини, Молдови, Румунії та Словаччини”, – зазначила керівник FILM.UA.

Ярмощук сказала, що компанія почала відчувати дефіцит, тому що все, що підходило для Netflix, уже там і потрібно виробляти новий контент.
Контекст

2023-й виявився багатим на успішні українські кінопрем’єри. Мультфільм “Мавка” від Film.ua і комедія “Люксембург, Люксембург” Антоніо Лукіча та кінопродакшену ForeFilms цього року зібрали близько 25% загального бокс-офісу в Україні, каже СЕО Multiplex Роман Романчук.

За дев’ять тижнів у прокаті “Мавка” отримала 141,4 млн грн, ставши найкасовішим українським фільмом. “Хочеться сказати про тренд популярності українського контенту, але більш справедливо назвати це періодом “Мавки”, – каже Романчук. Її частка в бокс-офісі фільмів, які цього року були в прокаті, – понад 20%. На другому місці “Люксембург, Люксембург” із бокс-офісом 28,5 млн грн і часткою 4,5%. Трохи більше половини касових зборів – дохід кінотеатрів.

На плаву кінотеатрам допомогли протриматися три українські фільми, каже директор з маркетингу мережі кінотеатрів “Оскар” Анастасія Каплан. До зазначених вона додає “Памфір”, який за сім тижнів зібрав 11,4 млн грн.

Загальна частка доходів від українського кіно в національному бокс-офісі займає близько 30%. Історично високий показник, констатує Романчук. У 2019 році він становив 4,5%.

Романчук порівнює відсоток зборів локальних проєктів у прокаті в Україні та Франції, де національне кіно дуже популярне. “Французький контент на власному ринку має частку 35-45%, – каже він. – 30% в Україні – гідний показник. Але поки що це позитивна аномалія”.